Læringsteoretisk
problemstilling
|
Udfordringer med at en
del af det der læres på skolen drukner i praksis, da det ikke anvendes.
Citat fra elev:” Vi
lærer anlægsberegninger på skolen og det bruges sjældent i praktikken derfor
glemmes det indlærte. Derfor bliver vi ikke sikre i emnet. Det bliver så til en
frustration i forbindelse med svendeprøve. Da næsten halvdelen af svendprøven
er anlægsberegninger Regneting drukner i hverdagen”
|
Læringsaspekt
|
Illeris: Den
individuelle bearbejdelse og tilegnelse
Kolb: Læring er
erfaringsbaseret. Læring er en løbende proces baseret på erfaring. Læringscirklen
e-didaktisk model
|
Didaktisk aspekt
|
Illeris:
Øvelsesprincippet undervisningsdifferentiering. Problem og projektorienteret
Kolb: Erfaringsbaseret
undervisningsdifferentiering, problemorientering. Helhedsorientering
|
Teknologisk aspekt
|
Opgaver ca. hver anden
uge. Eksempel med screencast om emnet
Vejledning til løsning,
først i ord og hvis det ikke er nok til at få eleverne i gang så med
eksempler. Denne vejledning hentes af eleven med QR-koder. I nødstilfælde
kontaktes underviseren. Der afsluttes med en test så eleven kan måle udbyttet
(Microsoft forms)
Et eller andet så elevernes
aktivitet kan følges
|
Praktisk it-baseret
produkt
|
Screen cast med
forklaringer Microsoft Forms quiz hvor eleverne så kan se resultatet af deres
anstrengelser
|
Praktikumnotat
Ingen kommentarer:
Send en kommentar