mandag den 27. april 2020

1. vejledning

Læringsteoretisk problemstilling
Udfordringer med at en del af det der læres på skolen drukner i praksis, da det ikke anvendes.

Citat fra elev:” Vi lærer anlægsberegninger på skolen og det bruges sjældent i praktikken derfor glemmes det indlærte. Derfor bliver vi ikke sikre i emnet. Det bliver så til en frustration i forbindelse med svendeprøve. Da næsten halvdelen af svendprøven er anlægsberegninger Regneting drukner i hverdagen”

Læringsaspekt
Illeris: Den individuelle bearbejdelse og tilegnelse
Kolb: Læring er erfaringsbaseret. Læring er en løbende proces baseret på erfaring. Læringscirklen
e-didaktisk model
Didaktisk aspekt
Illeris: Øvelsesprincippet undervisningsdifferentiering. Problem og projektorienteret
Kolb: Erfaringsbaseret undervisningsdifferentiering, problemorientering. Helhedsorientering
Teknologisk aspekt
Opgaver ca. hver anden uge. Eksempel med screencast om emnet
Vejledning til løsning, først i ord og hvis det ikke er nok til at få eleverne i gang så med eksempler. Denne vejledning hentes af eleven med QR-koder. I nødstilfælde kontaktes underviseren. Der afsluttes med en test så eleven kan måle udbyttet (Microsoft forms)

Et eller andet så elevernes aktivitet kan følges
Praktisk it-baseret produkt
Screen cast med forklaringer Microsoft Forms quiz hvor eleverne så kan se resultatet af deres anstrengelser

Praktikumnotat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar